close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מסמכים משפטיים בגיל מבוגר

מערכת שורשי אדר ב, תשפב13/03/2022

צוואה הוא לא עניין של מה בכך ונדרשת תקופה של חשיבה ושל קבלת החלטות עד שבני הזוג מעבירים את ההחלטות שלהם לעורך הדין

תגיות:
צילום: pexels
מסמכים משפטיים
בגיל מבוגר אנשים רבים חושבים
צילום: pexels
על עתידם בפן הבריאותי, הכלכלי והמנטלי ולכן רובם מחליטים להיערך לכך. הצעד הראשון שעליו הם חושבים הוא עריכת צוואה. אם מדובר בבני זוג נשואים או בני זוג שמנהלים יחד משק בית לאורך שנים רבות, הם פונים לעורך דין לענייני משפחה אשר מתמקצע בתחום זה ומבקשים ממנו לערוך עבורם צוואה הדדית. עורך דין זה נפגש עם בני הזוג ומסביר להם באופן מפורט את המשמעויות של עריכת הצוואה. הוא מקבל מהם מידע על המשפחה שלהם כדי לסייע להם לגבש חשיבה והחלטה על אופן חלוקת הרכוש והממון כאשר יגיע יומם. יש בני זוג שיחליטו על חלוקה שווה בין הילדים, אחרים יחליטו לחלק את הכול רק לילדים מסוימים ולאחרים לא וזאת עקב העובדה שאין ביניהם קשר, או אם אחד הילדים כבר קיבל את חלקו בירושה, כאשר רכש דירה ולכן אינו אמור לקבל כספים נוספים.

צוואה הוא לא עניין של מה בכך ונדרשת תקופה של חשיבה ושל קבלת החלטות עד שבני הזוג מעבירים את ההחלטות שלהם לעורך הדין ובהתאם לכך הוא עורך את הצוואה לחתימתם. בשנים האחרונות משרד המשפטים מאפשר להכין מסמך נוסף שנוצר בו צורך אשר מכין אותו עורך דין ייפוי כוח מתמשך שעבר קורס ייעודי לכך והוא הוסמך להכין מסמך ייחודי זה. המטרה של מסמך זה היא שהאדם המבוגר כשהוא צלול יעביר מסרים לגבי ההחלטות העתידיות שלו. הוא ממנה בני משפחה או אנשים קרובים אחרים לבצע בפועל את ההחלטות של האדם המבוגר ולמלא את המשאלות שלו. ההחלטות הן בנושאים רפואיים, רכוש, ממון וכל נושא אחר שהוא רלוונטי. מסמך זה מחליף במקרים רבים את מסמך האפוטרופסות לגוף או לרכוש, שלא ענה על מלוא הצרכים של המשפחות ולכן יש עדיפות למסמך החדש.

ייעוץ משפטי בנושא עריכת מסמכים משפטיים
מסמכים משפטיים הם נושא מורכב ולכן קיימת חשיבות רבה לקבלת מלוא ההסברים בנושא זה אשר מותאמים לגיל השלישי. הם משתפים את עורך הדין המומחה לנושאים הללו בהתנהלות המשפחתית שלהם, כדי לקבל כמה עצות וכמה המלצות ולבחור מתוכן את האופציה המתאימה ביותר.

צוואות עבור בני זוג בפרק ב' או ג'
אצל בני זוג שיש להם ילדים, נכסים וממון ממערכות יחסים קודמות נושא הצוואות הוא הרבה יותר מורכב ולכן הם מחפשים את הדרך המיטבית שתיצור חלוקה הוגנת בין הילדים, תוך התחשבות בממון ובנכסים אשר נותרו ממערכת היחסים, או ממערכת הנישואין הקודמת.

משפחתיות – זו המטרה
במשפחות רבות נוצרות מחלוקות מאד משמעותיות בגלל ענייני כספים. לעיתים מדובר בשנים רבות של נתק כשבני המשפחה אינם נפגשים ואינם משוחחים. זו הסיבה שבעת הכנת מסמכים משפטיים, הלקוחות מקבלים עצות זהב מעורך הדין אשר מאפשרות להם למצוא את השביל הנכון בין כל הילדים כדי שאף אחד לא ירגיש מקופח ושהיחסים התקינים והטובים במשפחה יישארו.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה